2010-03-17

Les Dames Noires

                                          

Met Pasen in zicht deze kippen getransfereerd op canvas (30x30 cm). Ik gebruikte hiervoor Powerprint, dit is een transfer medium voor laserprints. De randen en zijkanten van het canvas zijn geverfd met acrylverf.
De afbeelding komt uit een oude editie van het tijdschrift "Seasons". De kippen heten Les Dames Noires, ze behoren tot het Franse ras Géline de Touraine.

With  Easter in sight, I thought it would be nice to transfer these chickens on a canvas (30x30 cm). I accomplished this with Powerprint, a transfer medium for laser prints. The edges are coloured with acrylic paint.
I found the image of the chickens in an old issue of a magazine. The chickens are named "Les Dames Noires" (The Black Ladies), they belong to the french breed "Géline de Touraine".
                                      
 

2 comments:

  1. gut wat een leuk idee, en dat vind ik nu eens leuke paasdeko, ik word gek van die hazen overla ;))) ik gebruik dat soort papier (geloof ik) voor op stof te strijken, ook eerst een print maken (wel in spiegelbeeld afdukken ;) en dan op stof strijken, kun je ook zo'n leuke dingen mee doen. Meid, bedankt voor weer een leuk idee. greetz van mie, Janine

    ReplyDelete
  2. Leuk idee. Waar kan je die powerprint kopen?

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!