2010-04-05

Calligraphy


Tijdens het opruimen botste ik op werkjes die ik in 2005 maakte tijdens een workshop kalligrafie. Het zijn oefeningen op het humanistisch cursief. Blijkbaar was ik toen ook al in de ban van ecoline achtergrondjes ;) Ik bewaarde de tekstjes in een mapje, met de bedoeling ze ooit in een boekje te bundelen. Dat is er nu eindelijk eens van gekomen!

During clearing up, I discovered some characters I once wrote during a workshop calligraphy. It loos like I was already fond of ecoline backgrounds at the time ;) I kept those "pieces of art" in a writing case, with the intention to make a booklet of it. I never had time to do so, until now!




De teksten zijn deels geschreven met inkt op een ecoline achtergrond, deels met Masking Fluid op wit papier en daarna ecoline erover geborsteld.

I wrote the text partly with ink on an ecoline background, partly with Masking Fluid on white paper and ecoline on top of it.


Het patroon van deze roosjes komt uit een boekje van Marianne van Bekkum
 over Shadowpainting.

The pattern of the flowers is from a book of  Marianne van Bekkum about Shadowpainting.




Het betreft een Japanse binding met een harde kaft. De schutbladen bestaan uit gekleurd kalkpapier en de pagina's zijn stevige vellen tekenpapier waarop ik uitgeknipte delen van de teksten plakte.

It concerns a Japanese binding with a hard cover. The endpapers are transparent and the pages were made of firm drawing paper on which I sticked parts of the text.

7 comments:

  1. Wat mooi,tjonge ik vind het heel mooi!Dat je zoveel kan met inkt (ecoline)
    Mooi gemaakt!!

    ReplyDelete
  2. prachtig mooi, dat heb ik ook ooit gedaan, maar ik heb een waardeloos handschrift, dus ik neem m'n pet voor je af, echt heel erg mooi, en dat weer prachtig gebonden, jolanda heeft gelijk, dat ecoline schijnt machtig spul te zijn. Beidewei, bedankt voor je kompliment. :)) groetjes van Janine

    ReplyDelete
  3. Wat mooi!!!
    Helemaal mijn kleur.

    ReplyDelete
  4. Ziet er mooi uit. Prachtig geschreven hoor!

    ReplyDelete
  5. Jij moet wel een kast vol prachtboekjes hebben! Dit is ook weer een juweeltje!

    ReplyDelete
  6. Mooi gebonden en gekalligrafeerd Anneke!
    Vandaag kocht ik bij de Slegte een boekje met kaligrafie-projecten met daartussen een werk waarbij maskeervloeistof en waterverf wordt gebruikt, toeval bestaat niet hè? Nu nog een nette letter leren schrijven :)
    Jouw schrijfwerk is prachtig, kalligrafeer je nog veel?

    ReplyDelete
  7. Dit ziet er erg mooi uit .Kalligrafie heb ik ook nog ooit eens gedaan ,moet het nog eens opduiken .
    Leuk je gister even te ontmoeten .

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!