2013-02-27

DIY Altered Book with Drawers

Oude boeken een nieuw leven geven, leuk om te doen!

Altering books, a fun job!

Dit zag ik ooit een keer in een oud 'Craft Stamper' magazine: een boek met lades.

Saw the idea of a book with drawers in an old 'Craft Stamper' issue.

Binnenin de lades gestempeld met mijn zelf gekerfde chevron stempels. De materialen van Janine (zie vorige post) in de laatjes gestopt. 

Inside the drawers I did some stamping with my home made chevron stamps.
Put the materials Janine offered me (see previous blogpost) in the drawers.

Voor wie het ook eens wil proberen, ik heb een paar foto's gemaakt van 'the making of'.

 I made some pictures of 'the making of'

1. Drie luciferdoosjes gebruikt als lades. Met een scherp mesje uitsnijdingen in het onderste boekdeel maken zodat de doosjes er net in passen. Niet in de kaft van het boek snijden.
2. De doosjes vastkleven.
3. De pagina's van het onderste boekblok hier en daar aan elkaar vast maken en ook een aantal pagina's over de luciferdoosjes heen kleven. Daarna PVA  lijm strijken aan de randen van het onderste boekblok om alles op zijn plaats te houden.
4. Een rechthoek uit de kaft snijden.

1. I used 3 matchboxes as drawers. Carefully cut away sections of the book with a very sharp craft knife to accommodate the boxes. Do not cut into the back of the book.
2. Glue the boxes in place.
3. Start gluing the back pages together. There is no need to glue every page. Glue a set of pages over the top of the boxes. Glue PVA around the edges of the bottom of the book to make sure everything is secure.
4. Cut a rectangle piece out of the front cover.

5. Met een breekmes steeds gekruiste snedes maken.
6. Zo kan je makkelijk gaan scheuren.
7. De gescheurde opening wordt automatisch steeds kleiner.
8. Restjes genoeg :)

5. Make X-cuts in the pages with a sharp knife.
6. That makes it easy to torn the paper.
7. The opening automaticcaly shrinks.
8. A lot of scraps :)

Na 2 laagjes gesso is het boek dan klaar om te decoreren.

After 2 layers of gesso the book is ready to decorate.

Rond de opening een rij mozaïekjes gestempeld met acrylverf. 

I made a mosaic frame with my home made stamps and acrylic paint.

Achter de opening een foto gekleefd van mijn dochter verkleed als squaw :)
Een fotootje van héél lang geleden...

In the frame I put a photo of my daughter dressed as squaw :)
The pic was made ages ago.

Kraaltjes/Beads


Kapitaalband/headband

Twee vogelveren met een stukje washi tape aan elkaar bevestigd. De laatjes kregen een schelpenkraal als handvat.

Stuck 2 bird feathers together with a piece of washi tape. Glued beads on the drawers.

Meer 'gerecycleerde boeken projecten' van me

More altered book projects of mine

35 comments:

  1. Wat gaaf gedaan Anneke,wat vond je dochter er van? Leuk zoals je de kleuren van de zoom van het indianenjurkje terug laat komen in je mozaïk-patroon,smullen is dit,lieve groetjes Miranda

    ReplyDelete
  2. Wat is dit gaaf Anneke. Echt een prachtig boek van gemaakt.

    ReplyDelete
  3. Wat lief dat je foto's laat zien hoe je dit prachtige bewaarboek maakte! Dank je wel ♡ Het is een prachtig geheel geworden, maar zo'n datail als het kapitaalband, daar val ik helemaal voor :)

    ReplyDelete
  4. Supermooi Anneke!! Een boek met verborgen opbergruimte! Echt prachtig uitgewerkt!
    Gokje: maakte je de outfit van je squaw ook zelf destijds? De foto lijkt wel bedoeld om in zo'n kunstwerk te gebruiken.

    ReplyDelete
  5. Wow, wat een kunstwerk! Heel erg knap hoor!
    grtjs
    Monique

    ReplyDelete
  6. Gaaf idee! Wat een frisse uitstraling. Echt een pronkstuk geworden na al dat werk! Groetjes, Gerrina

    ReplyDelete
  7. Wauw wat een gaaf idee!!! En wat geweldig mooi gemaakt en het was erg leuk om te doen denk ik zomaar???

    Groetjes en een fijne dag verder,

    Anneke

    ReplyDelete
  8. Wat mooi geworden!!!
    en..wat een leuk idee!
    Fijn zo met de hele werkbeschrijving in foto`s!
    Als ik tijd vind.......
    ga ik het ook eens proberen!
    groetjes,
    JAcqueline

    ReplyDelete
  9. wat een super leuk idee en zo passend met de foto van een little Pocahantas Ine in het midden, SUPER LEUK!!

    ReplyDelete
  10. Dat snijwerk was zeker niet eenvoudig maar wat een mooi resultaat heeft het opgeleverd!
    Mooi stappenplan en duidelijke uitleg waarvoor dank.
    Je dochter had ik meteen herkend, een lieve squaw!
    Kortom een schitterend blogbericht.
    Ook nog vermelden dat je boek van de maand al heel wat keren gepind is:)

    ReplyDelete
  11. Prachtig bewerkt boek! Zoveel mooie details! En de mooie foto komt nog meer tot zijn recht in het speciale kadertje dat het omringt. Super!

    ReplyDelete
  12. SCHITTEREND Anneke...wat een origineel idee...alles aan dit opgepimpte boek vind ik enorm leuk en uiterst creatief.
    Dankjewel voor de tussendoor foto's...ik heb manlief dit ook laten zien, hij was het helemaal met me eens: Schitterend :-)

    Hartelijke groet, Alie :-)

    ReplyDelete
  13. Wat een prachtig boekje en wat fijn dat je alles zo piekfijn uitlegt. Allemaal met stap voor stap foto's ! Becdankt Anneke! De kleurtjes passen precies bij de foto van zo'n schattige jonge squaw. Prachtig bewaarstuk Anneke..

    liefs Dianne

    ReplyDelete
  14. fantastic!!! love how you altered your book

    ReplyDelete
  15. Wat moet ik daar nou van zeggen. Gewoon SUPER!
    Groetjes, Ellen

    ReplyDelete
  16. Wat MOOI!!! Hoeveel tijd en geduld heb je daar ingestoken? Alvast proficiat met het resultaat.

    Groetjes,
    Jeanine

    ReplyDelete
  17. Ine is schattig in haar indianen outfit! Je hebt een beeldschone dochter, Anneke!

    Dank je wel voor de uitleg door middel van prachtige foto's, leuk om te zien hoe je alles opbouwt. Mooi resultaat!

    ReplyDelete
  18. wat een kunstwerk Anneke, knap hoe je dat gedaan hebt, dank voor de uitleg maar ik
    geloof dat ik me er maar niet aan waag:-)

    groetjes Ida

    ReplyDelete
  19. This is wonderful! I took a day-long altered book workshop several years ago from a wonderful altered book artist/sculptor, but I've never applied anything I learned. When I saw your fabulous book, I was reminded that I bought a copy of The Scarlet Letter with the intent of altering it with many "A" letters and little drawers as you have done. I should do it!

    ReplyDelete
  20. Wat een mooi boek! Die lades zijn zo leuk!

    ReplyDelete
  21. Wat een leuk idee! Ik ga het zeker eens proberen.

    ReplyDelete
  22. Goh zeg, lang niet op je blog geweest maar ik zag je reaktie bij Ida staan en dacht ik ga eens kijken.
    Wat een super idee met dit oude boek, lijkt me echt leuk om te doen!
    Je dochter lijkt daar net een echte indiaanse mooie foto zeg!
    Fijne avond
    Groetjes Maia

    ReplyDelete
  23. Jeeehhh...wat een leuk project Anneke, super mooi. Bedankt voor de duidelijke foto's van the making off en wat een leuke foto van je dochter (lang geleden??)

    ReplyDelete
  24. Echt heel heel leuk!!!!
    En wat een mooie foto's, zo duidelijk incl uitleg.
    ik ga het zeker onthouden, echt leuk, dit idee.
    Groetjes, Daphne

    ReplyDelete
  25. wow hoe kom je erop, echt heel erg gaaf!

    ReplyDelete
  26. Prachtig geworden, wat een idee zo met die laatjes!! Die scheurtechniek geeft ook een mooi effect, al met al een uniek boek/foto/laatjesding geworden!

    ReplyDelete
  27. Prachtig , origineel en echt weer speciaal van jou Anneke, wat heb je toch fantastische ideeën!!!

    Groetjes
    Maria

    ReplyDelete
  28. Wat een mooi boek heb jij afgeleverd ( vond de plaatjes die eerst op het papier stonden ook mooi !) ,super origineel. De foto van je dochter komt ook goed van pas, een mooie " oude" foto. Ben gek op de vrolijke kleuren.

    ReplyDelete
  29. Ja...wat moet ik hier nu van zeggen.....
    Dit is zo mooi en origineel, daar zijn geen woorden voor!!!

    ReplyDelete
  30. Dit is echt prachtig! Wat origineel gemaakt en tot in detail over nagedacht, echt heel erg mooi en wat heb je het mooi op de foto gezet hoe je het gemaakt hebt! Wát een werk maar wát mooi!!

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!