2014-05-27

As the Sun...

Weer een pagina gemaakt in mijn Art Journal.

I made another page in my Art Journal today.

Gestempeld met een favoriete bloemenstempel van Donna Downey.

Did the stamping with a favorite flower stamp by Donna Downey.

Voor wie nieuwsgierig is hoe ik het deed, ik maakte een paar foto's.
Eerst gele, groene en lichtblauwe verf uitgesmeerd met een oud bankpasje.

Here's a mini tutorial on how I did the pages.
 I used an old credit card to apply green, blue and yellow paint to the pages.

Daarna de bloem 4 keer gestempeld met Versamark inkt...

I stamped the flowers with Versamark ink... 

...en geëmbossed met 'Clear' embossingpoeder.

...and heat embossed them with 'Clear' embossing powder.

Daarna witte acrylverf over het geheel gesmeerd. Na het wegstrijken van de embossing laag (keukenpapier/strijkijzer zonder stoom) kwamen de gekleurde bloemen tevoorschijn. 

I added a coat of white acrylic paint. After removing the embossed layer with a paper towel and my iron the coloured flowers appeared. 

De witte verf heb ik met een vochtig doekje hier en daar weer wat weggeveegd.

Used a baby wipe to remove some of the white paint.

Hier en daar gestempeld op de achtergrond.

Did some random stamping on the white background.

 De kleine gestempelde cirkels gekleurd met een witte pen.

Colored the small circles with a white Sharpie.

Stamps
Prima: Donna Downey 'Poppies & Peonies' (flower)
Prima: item #57049 (stitched circle)
Darkroom Door: French Script Background Stamp & Harlequin Texture Stamp

16 comments:

  1. Wat een mooi resultaat met het embossen en verven Anneke...ook de kleine getekende randen vind ik erg mooi passen bij deze pagina's, lijkt de mooie kleuren te versterken.
    Groetjes, Alie :-)

    ReplyDelete
  2. Mooie techniek, twee PRACHTIGE pagina's Anneke, echt heel mooi!
    Mooie kleuren, mooie details, helemaal goed!
    Groetjes van Yvon

    ReplyDelete
  3. Leuk om te zien hoe je dit hebt gemaakt, super mooi resultaat!

    ReplyDelete
  4. Wat is dit gaaaaaaaaf!! Ben helemaal enthousiast. Mijn handen jeuken! :0)

    ReplyDelete
  5. Prachtig, dit ga ik ook eens uitproberen...........dank je wel voor de uitleg!!!!!!!!!!echt SUPER!!!!!!

    ReplyDelete
  6. Anneke,wat geweldig mooi. Dank je wel voor het met ons delen van je technieken. Je vormt een heerlijke inspiratiebron voor velen. Super. Groetjes Alie van den Hoofdakker

    ReplyDelete
  7. Prachtige AJ pagina's! Leuk te kunnen zien hoe je tot dit mooie resultaat bent gekomen! Groetjes, Linda

    ReplyDelete
  8. Een bladvullende bloemenstempel. Ik kan begrijpen dat dat een favoriet is! En wat een prachtige pagina weer. Leuke techniek. Supermooi gedaan!

    ReplyDelete
  9. Prachtige spread!

    ReplyDelete
  10. Wat een leuke techniek!! Prachtige foto's heb je met de uitleg laten zien. Dank daarvoor. Ik vind je pagina's geweldig de kleuren de bloem het totale geheel. Super!!

    ReplyDelete
  11. wauw, SCHITTEREND!!!!!
    deze techniek ga ik zeker ook eens proberen.

    groetjes jolande

    ReplyDelete
  12. Leuke techniek, goed om die eens onder de aandacht te brengen. Je maakte er een heel mooie spread mee in je journal. Supermooie bloem!

    ReplyDelete
  13. Bedankt voor het stappenplan:)
    We kunnen ook aan de slag maar zo mooi zal het van mij wel niet worden.
    Jouw pagina is gewoonweg AF !!!!!

    ReplyDelete
  14. Gorgeous pages! The technique looks fun... thank you for sharing it and showing how you did it.

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!